«

»

mar 20

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Szczecin przez swoje położenie stał się w pewnym sensie bramą na Morze Bałtyckie dla sąsiednich państw. Położony jest w świetnym miejscu, przy głównej trasie pomiędzy krajami skandynawskimi a południem Europy, przez co ma bardzo dobre warunki do tego, aby utrzymać odpowiednią pozycję wśród konkurentów. I dobrze to wykorzystuje, ponieważ z tego właśnie portu regularnie wypływają statki do Rosji i krajów skandynawskich, a oprócz tego obsługuje on feedery pływające pomiędzy największymi, globalnymi portami, przykładowo Rotterdamem, Hamburgiem czy Gdańskiem. Od roku lista połączeń jeszcze uległa powiększeniu, ponieważ doszły do niej kontenerowe trasy firmy Tschudi Logistics AS do kolejnych kilku portów w Europie. Port w Szczecinie na dzień dzisiejszy obsługuje praktycznie wszystkie towary, jakie są przewożone drogą morską, poza drobnicą i kontenerami będą to także produkty niebezpieczne i ponad gabarytowe. Na wyposażeniu portu znajduje się dużo profesjonalnych urządzeń, jakie pozwalają na sprawną i szybką obsługę różnego rodzaju statków.

Zarządcy portu regularnie inwestują w kolejne rzeczy, rezultatem czego są następne zakończone sukcesem projekty. Całkiem niedawno ich lista wydłużyła się o następne dwa, to znaczy oddanie do użytku nowego placu kontenerowego i instalacja dźwigu do przeładunków. Pierwsza inwestycja została wyceniona na 65 milionów, dzięki niej można będzie gromadzić dwa razy więcej kontenerów niż jeszcze niedawno.

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Wielkość oddanego placu to około piętnastu tysięcy metrów kwadratowych, dodatkowo na potrzeby jego funkcjonowania zakupiono jeszcze ciągniki, naczepy i wozy kontenerowe. Bardzo dobrze sprawdzający się będzie kolejny nabytek, czyli wysoki na 40 metrów dźwig przeładunkowy. Jeżeli pracuje samodzielnie jego udźwig to 100 ton, a w duecie z drugim takim urządzeniem powiększa się do 150 ton. Dużym plusem tego urządzenia jest jego spora mobilność, w pierwszej kolejności będzie przeznaczony do obsługiwania kontenerów i ciężkich ładunków, takich jak na przykład konstrukcje stalowe albo kamienne bloki. Jeśli nie będzie dużych problemów z montażem oraz końcowym odbiorem, to zacznie on normalną pracę już od stycznia.