«

»

gru 21

Duże zainteresowanie kupnem singapurskiego armatora NOL

Spore zainteresowanie kupnem singapurskiego armatora NOL

Kryzys, jaki obecnie panuje na rynku transportu morskiego jest widoczny w wielu obszarach. Przyczynił się przede wszystkim się do znacznych obniżek stawek, przez co rentowność wielu połączeń stała się mocno dyskusyjna. Oprócz tego spowodował, że zastopowanych zostało wiele rozpoczętych inwestycji, w tym jedna z największych transakcji zakupu na rynku armatorów morskich. Sprawa ta dotyczy zakupu firmy z Singapuru zwanej Neptune Orient Lines, jaka wystawiona została jakiś czas temu na sprzedaż przez aktualnego jej właściciela. Ten singapurski armator zaczął działanie w roku 1968 i przez minione kilka dekad dorobił się pozycji największej linii kontenerowej w w tym rejonie Azji. To na obecności NOL międzynarodowe znaczenie zyskał także sam Singapur. Dzięki rozsądnym decyzjom port ten zyskał status światowego centrum przeładunków, i w chwili obecnej jest bardzo ważnym portem w tamtym regionie. Jednak poprzednie lata to duża obniżka rentowności, w tym ciężkim okresie firma NOL zanotowała blisko 1,2 miliarda strat.

Tym singapurskim przewoźnikiem od pewnego czasu bardzo mocno jest zainteresowane duże konsorcjum z Francji CMA CGM. Przy pomocy tego zakupu właściciele CMA CMG chcieliby umocnić pozycję numer trzy na światowym rynku kontenerowym i jeszcze lepiej rywalizować z dwoma największymi firmami. Obecnie ich udziały są na poziomie 9 procent, kupienie NOL dałoby dodatkowe trzy procenty. CMA CGM przygotowało już swoją ofertę zakupu, jednak jak twierdzą ludzie z branży raczej nie ma co liczyć na zakończenie sprawy w najbliższym czasie.Spore zainteresowanie zakupem singapurskiego armatora NOL Firma NOL została wyceniona na 1,9 miliarda dolarów, ale kryzys, który obecnie panuje na rynku nie sprzyja raczej tak dużym inwestycjom, a z przecież właściciele nie chcą się pozbywać firmy za zbyt niską kwotę. Na razie przedstawiciele obu firm nie skomentowali tych informacji, jednak zainteresowani wiedzą, że rozmowy bez przerwy są prowadzone i są już mocno zaawansowane. Do gry jeszcze wszedł Moeller-Maersk, który też zaczął rozmawiać z udziałowcami sprzedawanej firmy, lecz na dzień dzisiejszy wszystko będzie wyglądać na to, że francuskie konsorcjum jest trochę bliżej sfinalizowania transakcji.